Overheid steelt tractor
Wordt het geen tijd voor keiharde actie tegen de overheid die een dmv de rechtbank een tractor heeft gevorderd omdat hij harder kon rijden dan 25 km/uur
Is er dan geen enkel respect meer voor de hard werkende ondernemer in dit land,zijn ze helemaal vogelvrij verklaard?
[www.nieuwsgrazer.nl]
Is er dan geen enkel respect meer voor de hard werkende ondernemer in dit land,zijn ze helemaal vogelvrij verklaard?
[www.nieuwsgrazer.nl]
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's overheid en bank geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
dan pakken ze het rijbewijs af.
Dat helpt weinig bij iemand ouder als achtien, zonder trekker rijbewijs
Was het soms een JBC fasttrac.
ik vindt dit artikel een hoog Telegraaf gehalte hebben. Die stomme boer die dit heeft geflikt is een grote onbenul want door dit soort mediagezever wordt het weer voor sommigen aantrekkelijk om de buitengewone positie van landbouwvoertuigen weer eens flink door de mangel te nemen
>
> als je de artikel goed had gelezen, ging het over een trekker
> die gebruikt werd voor een demostratie. En aangezien dat geen
> agr.activiteit is en daardoor de verzekering daardoor niet
> geldt c.q niet voor bedoeld is het aannemelijk dat de
> overheid de trekker in beslag neemt. Hetzelfde geld voor die
> boerenjongens die met de trekker naar kroeg gaan of naar een
> ander feest.
> ik vindt dit artikel een hoog Telegraaf gehalte hebben. Die
> stomme boer die dit heeft geflikt is een grote onbenul want
> door dit soort mediagezever wordt het weer voor sommigen
> aantrekkelijk om de buitengewone positie van
> landbouwvoertuigen weer eens flink door de mangel te nemen
In het artikel staat dat de trekker ondanks een aansprakelijkheidsverzekering volgens de rechter niet was verzekerd, omdat de trekker harder zou kunnen rijden dan 25 km/h. Zelfs de verzekeringsmaatschappij had hier geen bezwaar tegen. Vanwege het 'ontbreken' van de verzekering werd de trekker in beslag genomen.Volgens deze rechter is een voertuig pas een landbouwwerktuig wanneer deze rijdt "met een door de constructie bepaalde snelheid van niet meer dan 25 km/u". Aangezien vrijwel elke moderne trekker harder kan rijden dan 25 km/h zijn er nogal wat landbouwvoertuigen op de openbare weg in overtreding....
Verwacht dat jij ook niet geamuseerd bent wanneer jouw trekpaard in beslag wordt genomen op basis van een ongeldige verzekering, terwijl je hier wel premie voor afdraagt en de verzekeringsmaatschappij geen bezwaar heeft tegen het gebruik. Die 'stomme boer' wil doodgewoon zijn trekker terug (terecht?!) en helemaal geen mediagezever. Een klein excuus van jou zal hij waarschijnlijk ook wel kunnen waarderen.....
Als de trekker niet gebruikt wordt voor agr.activiteiten is deze niet verzekerd simpel(voor de wet)en dan is deze altijd fout ongeacht zijn snelheid want hij voldoet niet aan de wet, hij valt dan onder zware motorvoertuigen en moet voldoen aan andere eisen, ondanks de goedkeuring van de verzekeringsmaatschappij(die bepaald de wet niet dat doet de verkeerswet) en dan krijg je diepgaande defenities wat wel en niet mag en dan krijg je dit dus.
Zo is er ook veel gedoe geweest over bv een quad met een driehoek op de bagagerek, wel verzekerd maar verkeerd voor de wet.
Natuurlijk gun ik die man z'n trekker terug maar ik erger me kapot aan de misbruik die sommigen maken met de buitengewone positie van landbouwvoertuigen. Geen wonder dat dit straks weer te discussie komt.
Excuses op jou verzoek,.................neeeeeee zo'n brave borst ben jij ook niet altijd geweest op deze site. Laten we zeggen dat we quite staan(we moeten waarschijnlijk ook nog samen door 1 deur na de fusie, tenzij jij een plekje bij de cono kan bemachtigen)
Er wordt dus niet gesproken over een daadwerkelijk gereden snelheid of over welke activiteiten er mee uit gevoerd worden.
In dit specifieke geval zit er nog een heel verhaal om het gebruik van de trekker (omgebouwde vrachtwagen) heen, waarbij de betreffende veehouder deze gebruikt in een persoonlijke vete met een plaatselijke overheid. Dit wordt echter niet genoemd in het artikel en door de rechter als reden voor in beslag name. De uitspraak van de rechter is dan ook overduidelijk in het nadeel van vrijwel elke trekkerbezitter en een hoger beroep is in ieders belang, naar mijn mening.
De excuses waren uiteraard slechts prikkelend bedoeld, als jij voor alle onzin die je hier post je excuses aan zou moeten bieden, dan krijg je het nog vrij druk....
Ik heb weinig vertrouwen in het welslagen van de fusie: eerst zal de financiële inbreng binnen RFF gelijk getrokken moeten worden, voordat de twee partijen over een invuling hiervan kunnen praten. Laat men bij RFF dus eerst maar puin ruimen. Door één deur zullen we dan nog niet geraken, zo groot zullen de vergaderregio's niet worden, verwacht ik. Wellicht spreken we elkaar wel nog eens op een prikbordmeeting?!
de fusie verwikkelingen zijn veel interresanter, maak er een eigen topic van!
nu lijkt het veel meer op een achterkamertje gevecht
de onder liggende verschillen tussen RRF en Campina zijn (heel) groot
beter nu je gal spuien dan later met een ontevrede resultaat (wel of geen fusie)
verder moeten!
Wat een waardeloze manier om belastingcenten te besteden.
Waneer je iemand aanrijdt met een te hoge snelheid (geen racers) , kom je er hooguit met een boete mee weg.
ik had een loonwerker die stal mijn mest tank....
met politie ben je al stapje verder
die moest ik nog bellen
en toen werd de loonwerker wakker
slecht volk...die loonwerkers...heel slecht
geen van beiden grappig lijkt me
De berichtgeving ‘Snelle trekkers zijn onverzekerd’, in een aantal dagbladen van zaterdag 12 januari jl., schept ten onrechte verwarring. Aanleiding voor de berichtgeving vormde de uitspraak van het Gerechtshof van Amsterdam op 10 januari jl. Het Hof veroordeelde de bezitter van een ‘landbouwvrachtauto’ tot een geldboete van € 380 omdat betrokkene onverzekerd rond reed. In de verzekeringspolis was bepaald dat ‘de verzekering van kracht is indien de trekker een snelheid kan bereiken van ten hoogste 25 km/u’.
Omdat het voertuig technisch sneller dan 25 km/u kan rijden, oordeelde de rechter dat het voertuig niet verzekerd was.
Twee bijzondere zaken springen in het oog:
het gaat om een landbouwvrachtauto; vaak is dit een omgebouwde vrachtauto, ten behoeve van gebruik in de landbouw. De ombouw moet aan een aantal criteria voldoen, waardoor het gebruik in de landbouw éénduidig aanwijsbaar is. In Nederland zijn naar schatting hooguit 100 landbouwvrachtauto’s operationeel.
het opnemen van een snelheidslimiet in de verzekeringspolissen voor landbouwtrekkers is uitzonderlijk.
In een normale WA-verzekering voor landbouwtrekkers is géén limiet opgenomen voor de maximum snelheid. Dat betekent dat trekkers die 40 of 50 km per uur kunnen rijden gewoon verzekerd zijn, ondanks dat trekkers van de wetgever niet harder mogen rijden dan 25 km/u.
Nieuwe landbouwtrekkers die in Nederland worden verkocht, voldoen al jaren aan de Europese Richtlijnen. Dit betreft onder meer ‘een constructie bepaalde snelheid van 40 km/u’.
We betreuren het dat er, door de persberichtgeving van de advocaat van betrokken ondernemer, ten onrechte algemene conclusies zijn getrokken op basis van een individueel, uitzonderlijk geval.
[www.cumela.nl]