Weidezuivel van Friesche Vlag nu in de supermarkt
Het was een prachtig beeld, op melkveehouderij Van den Born-Van Steenbergen in Bennekom. De koeien lieten zich de aandacht van pers en publiek welgevallen. Zij mochten de tocht maken van stal naar weide, onder begeleiding van Annette Barlo (bekend van de tv-serie Oppassen!). Met een dikke zoen van Annette kan het weideseizoen voor de koeien niet meer stuk. Barlo gaf aan weidegang belangrijk te vinden: ?Een koe hoort in de wei. Dat ken ik uit mijn jeugd, en dat wil ik aan mijn kinderen laten zien.?
Nieuwe verpakkingen
Verrassend waren de nieuwe verpakkingen van Friesche Vlag, die metershoog in het landschap stonden. Door deze nieuwe verpakkingen met 100% weidemelkzegel kan de consument gemakkelijk kiezen voor weidemelk. De handzame schroefdop op de melkpakken zorgt voor extra gebruiksgemak voor de consument. In totaal hebben 20 verpakkingen een compleet nieuwe weidemelk-uitstraling gekregen, met de afbeelding van koeien in de wei. Van maar liefst 75 verpakkingen is de zijkant aangepast. Deze gehele operatie vereiste veel logistieke inspanning.
Weidemelk in de supermarkt
Voor alle dagverse zuivel van Friesche Vlag geldt vanaf nu 100% weideganggarantie. Op korte termijn gaat ook de langhoudbare zuivel van Friesche Vlag over op weidemelk, maakte Friesche Vlag bekend in Bennekom. Weidemelk is afkomstig van koeien die van het voorjaar tot in het najaar, 6 uur per dag, 120 dagen per jaar in de wei lopen. Ter ondersteuning zijn in de supermarkt de komende tijd opvallende activiteiten te verwachten, zoals weidemelk-skippybalraces op het buitenterrein van de supermarkt, aankleding van het zuivelschap en een knuffelkoetje bij aankoop van drie Friesche Vlag-producten.
Nederlands landschap
Patrick Reekmans, Director Business Units van Friesland Foods Western Europe, lichtte de komst van weidemelk toe: ?De meeste koeien lopen van het voorjaar tot in het najaar gelukkig buiten. Dat is en blijft een mooi gezicht. Dat beeld willen we als Friesche Vlag graag in stand houden. ? Natuurmonumenten ondersteunt het weidezuivelinitiatief van Friesche Vlag. Vanaf begin juni komen op de verpakkingen van Friesche Vlag melk en karnemelk verwijzingen naar fietsroutes langs boerderijen waarvan de koeien in de wei lopen. De tochten zijn te downloaden op de website van Natuurmonumenten.
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's melkveehouderij , stal , koeien , melk , koe , supermarkt , zuivel , weidegang en weidemelk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Ach ja marketing he
Friesland Foods gaat ook alle houdbare melk onder het eigen LangLekker-merk produceren van weidemelk. De productielocatie in het Duitse Kalkar wordt aangepast om de aparte melkstroom te kunnen hanteren.
Dat maakte Patrick Reekmans, directeur West-Europa van Friesland Foods, gistermiddag in Bennekom bekend bij de officiële lancering van de dagverse weidezuivelproducten. Volgens Reekmans is vanwege de positieve reacties vanuit de retail besloten om ook langhoudbare weidemelk te gaan leveren. Die moet van de zomer beschikbaar komen.
De daverse melk, vla, yoghurt en toetjes onder het merk Friesche Vlag worden voortaan uitsluitend gemaakt met melk afkomstig van bedrijven die weidegang toepassen. Sinds deze week staan de producten in de supermarktschappen. De literpakken van de drinkzuivel zijn tevens voorzien van een schroefdop. Friesland Foods heeft ruim honderd verpakkingen aangepast.
Daarnaast kan Friesland ook weidemelk leveren onder huismerk. Hierover worden echter nog geen details bekendgemaakt. Ook over de meerkosten van de aparte productstroom wil het concern niets kwijt
Nadat Albert Heijn vorige maand al liet weten met weidemelk en -karnemelk te komen bij het huismerk 'van Hollandse weide', komen nu ook Superunie en C1000 met weidezuivel bij hun huismerken.
Eerder meldde Super de Boer dat hardlopende huismerkartikelen in het zuivelschap vervangen worden voor weidemelkproducten. C1000 en Super de Boer gaan een stap verder dan Albert Heijn. Zij kiezen naast weidemelk en weidekarnemelk ook voor weideyoghurt en weidevla.
Aldi
In juni zullen de nieuwe zuivelpakken in de schappen liggen en hierop zal de weidegarantie vermeld worden. Superunie kan nog niet precies aangeven voor welke producten de weidegarantie gaat gelden. Aldi weigert vooralsnog een garantie te geven dat de Aldi-zuivel afkomstig is van koeien die in de wei hebben kunnen lopen.
aan het 100% weidemelkzegel.
Niet afhankelijk van een leverancier, en voor de klant het A merk gevoel
Zo ziet de supermarkt dat graag