FrieslandCampina komt begin april met een nieuw weideoffensief
Column Jan van Weperen,
Nu is bier en zuivel helemaal niet zo’n gekke combinatie en ik ben ook benieuwd wat het op gaat leveren.
FrieslandCampina gooit er begin april een nieuwe weideoffensief tegenaan en daarvoor hebben ze bij Bavaria een marketeer weggekocht; ja u weet wel diegene die de leuke act met de oranje babes op de het WK voetbal in Zuid Afrika heeft bedacht.
Ik ben een groot pleitbezorger van duurzaamheid in integrale context. Dit kan met en zonder weidegang
Lees hier de complete column van Jan: Boerderij Vandaag
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's frieslandcampina , campina , bier , afrika , zuivel , duurzaamheid , weidegang , boerderij , frenkel denie en oranje geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
En als ik zei wat voor imago een varkensboer heeft in de pers
Denk ik laten we het gewoon als sectoor proberen op te lossen
Het verschil is nog altijd dus danige dat je hoeft ze voor het geld niet binnen te houden,of buiten te doen
Denie heeft zeven jaar bij Bavaria gewerkt en eindigt daar als global leader van Bavaria. Daarvoor zat hij ook zeven jaar bij P&G.
‘Ik ga melk afstoffen’, roept hij nu strijdbaar. In zijn eerste week gaat hij bij de boer werken om te zien hoe het product tot stand komt. Hij gaat onder andere de koeien melken, zegt hij.
Over zijn overstap zegt hij: ‘Bavaria was een gaaf bedrijf, maar ik viel voor de andere dimensie en complexiteit van FrieslandCampina. Bovendien wil ik op termijn naar Azië en de coöperatie heeft daar grote belangen. In Nederland is het toch het grootste merkenbedrijf. Ik moet de zaak activeren, zodat we ons niet langer gedragen als de marktleider.’
Bavaria organiseerde een groot afscheidsfeest voor hem. De brouwer al een echte koe op zijn parkeerplek gezet. ‘Die heb ik toen maar gemolken’, zegt Denie.
Bron: Molblog.nl
niet in huis Paul?
@Tamminga, zo'n Bavaria-stunt had heel goed een bedenksel van Eric Hulst kunnen zijn, die heelft daar ook wel oog voor zeg maar
Kars, varkensvlees wordt ook nog steeds verkocht, dan denken ze er niet meer aan, alleen als er weer een negatief bericht in de media staat.
Nou ja, wie niet.
Wie veroorzaakt er nou tweespalt in de sector?! RFC bedenkt een systeem dat weiden op vrijwillige basis wordt gestimuleerd door betaling van een kleine financiële prikkel (uiteindelijk deels uit eigen zak)en meneer roept al z'n dwarse vriendjes bij elkaar om in protest een polonaise te lopen door het Abe Lenstra-stadion. Het is maar hoe je het presenteert...
CONO
Bij Cono zit er meerwaarde in zoals ik heb begrepen, het is vrijwillig en volgens mij gaan ze er iets meer lid vriendelijk mee om.(geen dwang van boven af)
Je leest hier vrijwel geen klachten of ontevreden verhalen van Cono.
Ik snap niet waarom weideboeren steeds met de vinger naar de opstallers moeten wijzen, zoiets wordt toch opgewekt.
Quote uit het artikel:
Tussen 11.00 en 14.00 uur vragen we voorbijgangers op de Dam voor twee reuzenposters aan te geven waar hun melk vandaan zou moeten komen. We publiceren dan ook de resultaten van een opiniepoll hierover.
Zolang ze maar aangeven dat de melk bij leerdammer-koeien weg moet komen lijkt me dit een prima actie