Nieuwe poll: Er zijn drie groepen #Melkveehouders

Bij welk groep zit jouw bedrijf??:

Vorige week sprak René Coumans nog met iemand die dagelijks bij agrarische ondernemers over de vloer komt. Grofweg deelt hij de melkveehouders in drie groepen in. Een groep die er financieel sterk voor staat en die ook de kracht hebben om verder te groeien. Een groep bedrijven die het goed doen, maar te kampen hebben met uitdagingen op bijvoorbeeld het gebied van overname of recentelijke uitbreidingen. Een groep die nu al min of meer financieel krap zitten en weinig of geen hulp van hun bank krijgen.

Lees hier de complete column

Stem hier..

Deel dit topic

Reacties

+14
david2
Waar is de groep die er finacieel goed voor staat en alles daardoor goed op orde heeft en daarom geen zin heeft om verder te groeien, of hoor je er dan gewoon niet meer bij????
+1
matt
Quote:
@david2: en daarom geen zin heeft om verder te groeien

nou niet bepaald de doelgroep,van een financieel adviesbureau..

als je weetwat iemand doet,weet je wat hij schrijft heb het
trouwens niet gelezen,vond ik de moeite niet..
cs-agrar
Groei is al jaren het toverwoord David. Groot genoeg zijn en daar vruchten van plukken zijn niet zo intresant. Groot genoeg is voor een ieder een ander begrip..
+1
mlkvhoudr
Ik maak vooral persoonlijke groei door de laatste jaren, en dat zonder adviseur
+2
ejb
Kunnen we elkaar de hand geven 😃
+2
oldhuus
Is ook buiten de landbouw, alles draait om groei. Maar zie op het moment ook een heleboel bedrijven krimpen, verliesgevende vestigingen worden afgestoten, personeel ontslagen, als je ziet hoeveel bedrijfspanden en kantoren en ook huizen er in NL leeg staan.
+1
mlkvhoudr
Wij gaan ook krimpen omdat we denken dat we dan meer verdiienen, tijd zal het leren
+2
-Jan-
Hier ook,ligt een beetje aan de kosten die je moet maken om de groei te realiseren en mocht je op een kantelpunt zitten dan is inkrimpen vaak voordeliger dan kosten maken die vervolgens ten koste gaan op de verdienste van je totale bedrijf.

Krimpen of pas op de plaats maken zie ik ook als een onderdeel van je bedrijfsvoering en verdien veelal meer aan eigen genomen strategieën dan mijn adviseurs me wel eens voorspiegelen,let wel dat ik de beslissing van vandaag misschien wel aanpas door omstandigheden die zich morgen voordoen.
ko melker 1
Het advies van vandaag is morgen alweer achterhaald.
+6
meelezer
Iedere adviseur (of mag ik schrijven "advi-ZEUR") wil een groei creëren waar zijn adviesbureau aan kan verdienen.

Advies is vaak heel goed, maar houd altijd in het achterhoofd dat jij als ondernemer verantwoordelijk bent voor je keuzes en de daarbij horende risico's loopt. Gedurende de superheffingsperiode (1983-2015) waren de de omzet en de geproduceerde melk redelijk in balans. Dit zou binnenkort wel eens geheel anders kunnen worden.
Bij nieuwe mogelijkheden horen ook nieuwe bedreigingen.
+6
pussy
Ik geloof ni in die achterlijke groei , je moet gewoon tevreden wezen met je ding
3 speen
En zo is het
+2
andre01
Het advies van een adviseur is altijd een advies, de ondernemer bepaald.
Het kan de moeite waard zijn om met een advies je eigen keuzes te maken en niet meer.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's melkveehouders , bank en overname geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
13
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0