MAISPRIJZEN !!!

JA JA, hier is ie weer , wie heeft eral prijzen gehoord, waarvoor gekocht/verkocht is ??? Mooi grasweer word ie niet duurder van.

Deel dit topic

Reacties

+1
jg
Hoeveel heb je nodig ? , bij grotere tonnages krijg je meer korting !
+2
jg
Ivm de KLW wordt er steeds meer per ton verhandeld.
DeBoerin
Oh nee beginnen we nu al, hier nog lang geen hakseltijd.
"Heb horen zeggen vraagprijs € 1500 - € 3000" 😉
Heb van bevriende varkensboer van de week gehoord dat zijn mais in de verkoop gaat en geen aankoop voor in vergister dit jaar. Dat scheelt vele ha. in directe omgeving 😄
+1
gezienus
Quote:
@DeBoerin: € 3000

voor dat Geld hebben we ook wel wat
DeBoerin
Quote:
@gezienus: voor dat Geld hebben we ook wel wat

Staat niet voor niets tussen aanhalingstekens; "van horen zeggen"kun je weinig mee.
Laat hem eerst maar eens afrijpen.
diezel
Quote:
@DeBoerin: Heb van bevriende varkensboer van de week gehoord dat zijn mais in de verkoop gaat

Jij lijkt het nogal lollig te vinden dat hij zijn mais gaat ( moet gaan??!!) verkopen? 😞
Klopt diezel pure armoede, op veel varkens bedrijven, en krap op melkveebedrijven. Kreeg deze week mais aangeboden, die mais ging al een tiental jaren naar een vaste melkveehouder,die zag er van af om nu bij te kopen, volgend voorjaar/ton aankopen kon ook volgens hem.
DeBoerin
Quote:
@diezel: mais gaat ( moet gaan??!!) verkopen?

Zonder verdere uitleg @Diezel. Is een vrije keuze van hem.En is zeker niet als leedvermaak bedoeld. Maar in andere jaren kan de prijs nog al beinvloed worden als er wel 50-100 ha bij hem in opslag gaat.
Ps. heb zelden plezier om iemand anders zijn verdriet of ellende.
+1
George
Quote:
@Gait oet klooster: Klopt diezel pure armoede, op veel varkens bedrijven, en krap op melkveebedrijven.

Er zal toch voer moeten komen of anders de stallen leeg.
George
Quote:
@DeBoerin: Heb van bevriende varkensboer van de week gehoord dat zijn mais in de verkoop gaat en geen aankoop voor in vergister dit jaar.

Ik lees al jaren op rij dat varkensboeren hun mais verkopen en geen mais kunnen aankopen van armoede etc. terwijl hier de varkensboeren wel volop CCM voeren en mais aankopen. Mijn mais is afgelopen jaar ook naar een varkensboer gegaan en 2 weken voor het dorsen stond het geld al op mijn rekening. Beste Boerin wat gaat je bevriende varkensboer dan voeren? Zijn eigen mais verkopen en duur krachtvoer terug kopen? Het is zeker niet dat ik je niet geloof alleen is het vanuit die boer gezien niet logisch! Varkensboeren die CCM voeren gewend zijn stoppen daar zomaar niet mee gezien de goede resultaten die het voeren van CCM oplevert.
En de vergister gaat die ook stil?
Mijn loonwerker is in Italië op vakantie geweest en daar waren ze een paar weken geleden al aan het hakselen voor de vergister. Biogasboer had 350 ha mais waarvan 250 ha die hij zelf teelde en de rest aangekocht tussen de €2400-€2500 per ha. Dit was in de buurt van Venetië en was erg goede mais in die omgeving.
DeBoerin
Quote:
@George: Beste Boerin wat gaat je bevriende varkensboer dan voeren?

Niet goed gelezen @George; kocht altijd mais voor in vergister en nee hij voert geen CCM.
George
@DeBoerin
Hij zet de vergister buiten gebruik?
DeBoerin
Quote:
@George: Hij zet de vergister buiten gebruik?

Nee hoor maar heeft wrs. meer dan voldoende aanvoer van andere produkten.
+1
hjs
Vlakbij Rome schijnt ook nog een hele beste blok mais te staan
George
@hjs
Zou je die niet snel kopen dan?
Jannus
@George

Hé Sjors, was een beetje bang dat je met alle maistelers op weg naar Brussel was omdat de maistelers te weinig voor hun snijmais betaald krijgen 😉 😉 😃 😃

Er wordt van RVO weer uitbetaald dus de prijs kan weer omhoog
+1
KuikenenKoe
Heb gehoord van een vriend zijn buurman zijn oom en daar het neefje zijn broer van dat de mais waarschijnelijk niet duur wordt als alles meezit
+2
meelezer10
Quote:
@KuikenenKoe: het neefje zijn broer van

boer van het neeftje is toch ook gewoon een neefje. 😃
KuikenenKoe
O ja zou ik dan moeten twijfelen aan mijn bron???
ejb
@KuikenenKoe
hoeft niet want de oom had het niet rechtstreeks gehoord 😃
+1
Deutzrijder
Goedkoper als vorig jaar.
Iedereen heeft genoeg gras kunnen winnen.
Het geld is er niet bij veel veehouders om veel extra voer aan te kopen
jg
Dan moeten ze koeien wegdoen.
+1
George
Quote:
@Deutzrijder: om veel extra voer aan te kopen

Waarom zou je ook extra voer aan kopen?
Iemand die niet zelfvoorzienend is zal voer moeten kopen zodat hij genoeg heeft. Maar extra voer zal niet nodig zijn , volgend jaar komt er weer nieuw voer te koop als het goed is.
tok achterhoek
Iedereen genoeg gras kunnen winnen? Is een van de droogste jaren ooit hier
Jannus
Weet niet hoe het elders is maar hier heb ik vanmiddag even rondgekeken maar verwacht door de stormschade toch een 10% mindere opbrengst ook al staat de rest er goed bij.
+2
3 speen
Heb gekocht vandaag 1425 de ha voor goeie mais
George
Quote:
@3 speen: Heb gekocht vandaag 1425 de ha voor goeie mais

Proficiat is een koopje.
Eigenlijk wel waanzin voor die teler maar ach als je nog zulke gekken kunt vinden die voor zo'n prijs goede mais willen verkopen heb je geluk.
+1
KuikenenKoe
Quote:
@George: zulke gekken

doen wij ook met onze melk
pieter p
Quote:
@George: Eigenlijk wel waanzin voor die teler maar ach als je nog zulke gekken kunt vinden die voor zo'n prijs goede mais willen verkopen heb je geluk.

Prijzen hangen hier af van de korrelprijzen, er zijn hier steeds meer varkensboeren die hun eigen torensilo voor opslag van korrelmais gebruiken
Bij een boer hier vlakbij is 70% van het voer voor de mestvarkens en zeugen van eigen bedrijf(korrelmais,tarwe en gerst).
dorpsrandhoeve
Welke regio?
Dul65
Mais is zeker niet slechter dan vorig jaar, gras hoeveelheid,lijkt ook mee te vallen. De meeste die aankopen zullen gezien de huidige maisprijzen niet ruim aankopen. De prijzen zullen daarom zeker niet hoger zijn dan vorig jaar. 1500,00 tot 1600,00 lijkt me een redelijke prijs .
jg
Kwa hectares staat er 10 % minder, bron kws. Het ruwvoer verbruik is ca 10 % hoger Door veel meer vee.
George
Quote:
@Dul65: 1500,00 tot 1600,00 lijkt me een redelijke prijs .

Dat lijkt me niet , ik heb dit jaar mijn mais 2 maal beregend. Nooit eerder gedaan! Hier in de regio missen ze anderhalve snede gras door de droogte en de mais staat er op veel plaatsen ook erg magertjes voor. Bovendien is het waar wat JG schrijft dat het areaal kleiner is en de veestapel groter dan vorig jaar.
jan w
Quote:
@George: Dat lijkt me niet , ik heb dit jaar mijn mais 2 maal beregend

Het beregenen van snijmais geeft een beter rendement dan het beregenen van grasland.
Qua prijs zal die wel weer behoorlijk per regio gaan verschillen. Gebieden met droogte en gebieden met voldoende vocht.
Hier in de omgeving zijn nog wel een aantal varkens en kippeboeren die eerst de kat uit de boom kijken. Wat zijn de graanprijzen ( niet hoog) wat gaat de ccm in duitsland kosten. Vallen die prijzen mee en is de mais hier goed van prijs, dan verkopen ze hun mais en kopen in duitsland CCM terug.
boer03
Wat is dan wel een goede maisprijs volgens jou dit jaar, in een gemiddeld genomen, goed grasjaar, i.c.m. een lage melkprijs?

Verwacht (redelijke) regionale verschillen maar gemiddeld genomen zal de maisprijs niet (extreem ) hoog worden. e
Door de derogatie is er wel wat minder mais gezaaid maar hier zijn er akkerbouwers die voor het eerst mais zijn gaan telen, en dit zijn met alle respect geen blokjes van 1,5 hectare.

We zullen zien.
jg
@boer03
10 % minder maïs gezaaid in totaliteit, bron kws
Freriks
Leuk al die reacties. aan de reactie kun je al lezen of je met een koper of een verkoper te maken hebt. er zullen grote regionale verschillen zijn. in een droog gebied, zoals bij ons in Salland is er toch minder gras gegroeid. en het maakt nogal wat uit of de varkensboeren graan gaan voeren of ccm. Ze rekenen gewoon het omslagpunt uit wanneer de mais goedkoper of duurder is dan graan.
mlkvhoudr
Salland droog dan zit je gewoon op de verkeerde plek in salland of op dit moment de goede 😉 het is hier eerder nat dan droog
+1
ejb
Niet iedereen woont tegen een berg/heuvel 😃
+1
jan 1
Prijs zeg mij nix,hoeveel ton per ha ?
+1
frankrooi
Er komt een tijd dat alles gewoon over de weegbrug gaat. Maisprijs is dan voederwaardeprijs/ton. Hectare prijzen zijn niet te vergelijken. Veel verkopers moeten nog wennen als je zegt dat je een weegbrug hebt liggen.
jan w
Quote:
@frankrooi: er komt een tijd dat alles gewoon over de weegbrug gaat

Zo ver komt het niet.
De opbrengst is al op 1 a 2 % nauwkeurig via de hakselaar te bepalen.
polderkoe
Ik heb in het voorjaar 25 ha vastgelegd voor 2400 per ha.Hakselen plus aanrijden op 8 km 375 euro.Totaal 2775 euro ha.
Er staat een enorm gewas en verwacht over de 20ton drogestof.Dit komt neer op ruim 1,30 per kg d.s
Misschien te duur gekocht in het voorjaar maar ik wist ook niet hoe het uit ging pakken met al die koeien.
Vandaag even de bank gebeld voor 20000 euro extra krediet maar was geen probleem.
+2
jan is hobbyboer
Quote:
@polderkoe: Vandaag even de bank gebeld voor 20000 euro extra krediet maar was geen probleem.

Wat een ongelooflijk stoere praat allemaal weer.
weurding
Klinkt me bekend in de oren, ooit iemand uit de polder gehad op iets wat ik aanbood: "geef me maar geluk want die zandboertjes kunnen wel een paar centen gebruiken" 😞
ricardo
@weurding
ben jij ook de man van de mestwagens ?
+1
matt
Vind je dat stoer? Hij geeft toch eerlijk toe dat hij bij moet lenen om het voer te kunnen
Betalen.
+1
Twentsch Land
@polderkoe: Vandaag even de bank gebeld voor 20000 euro extra krediet maar was geen probleem.

Wat een ongelooflijk stoere praat allemaal weer.

Ach vindt je dat Jan ? Ik kan waarderen dat hij hier aangeeft geld heeft moeten lenen voor aankoop van mais. Hoeveel boeren zullen er zijn die geen krediet extra vragen en de maisteler en/of loonwerker er voor laten vliegen. Nogmaals netjes dat hij met zijn bank het krediet tekort oplost!!!
+2
jan is hobbyboer
Quote:
@matt: Vind je dat stoer? Hij geeft toch eerlijk toe dat hij bij moet lenen om het voer te kunnen
Betalen.

Je moet niet alles geloven wat iedereen hier schrijft. D'r zijn weinig mensen die tegenwoordig nog met een telefoontje binnen een dag een kredietlijn lospeuteren. Als dat lukt hoef je voor het kopen van paar bunder mais niet naar de bank.
weurding
@ricardoben jij die man uit de polder? 😄
weurding
Quote:
@Twentsch Land: Hoeveel boeren zullen er zijn die geen krediet extra vragen en de maisteler en/of loonwerker er voor laten vliegen.

als je een beetje ballen hebt geen enkele, maar helaas lopen er nogal wat ossen rond
ricardo
@weurding
nee woon op de rand van de polder, in Spanga zuid west friesland.
weurding
@ricardookee, idd ik zit in elp
Coen
@ricardo , ben jij diegene die binnenkort gaat verkassen vanuit spanga ?
ricardo
@Coen
Je bent goed op de hoogte, zit je in de buurt?
Coen
@ricardo , nee, zeker 50 km maar heb ogen en oren altijd goed open 😄
succes op de nieuwe locatie, heel andere grondsoort 😄
matt
Quote:
@jan is hobbyboer: Je moet niet alles geloven wat iedereen hier schrijft.

ja dat is waar,ik hou het zelf liever bij de waarheid,hoef ik niet
zoveel te onthouden 😉
+1
matt
@matt
; ) kutsmilies
Frans1
@matt
Spatie er tussen 😄
matt
@Frans1
😉 ; ) 😉 van alles geprobeerd Frans maar den deze doet het niet bij mij 😉
gvd nou doet ie het wel :D)
jg
58 ton met 35 % ds voor ca 2800 euro in de kuil. Dus ca 48 euro per ton. Oude maïs wordt voor minimaal 60 euro per ton verhandeld.
jan 1
Quote:
@jg: 58 ton met 35 % ds voor ca 2800 euro in de kuil. Dus ca 48 euro per ton. Oude maïs wordt voor minimaal 60 euro per ton verha

Oude mais zakt ook,gisteren voor 56 in de kuil,36 % ds.beste gehaltes.
DeBoerin
Quote:
@polderkoe: ruim 1,30 per kg d.s

dat wordt hele dure mais met 20.000 kg ds als het € per kg ds is.
cs-agrar
Bevriende maisteler noemt prijzen van 2500-3000, zit al jaren in het gebeuren, weet wel beetje hoe de prijzen zich houden.
tok achterhoek
Quote:
@cs-agrar: evriende maisteler noemt prijzen van 2500-3000, zit al jaren in het gebeuren, weet wel beetje hoe de prijzen zich houden.

Klopt wat je zegt, een beetje. Moet zeker nog veel kwijt. Tussen de 15 en 2000 zit je korter in de buurt
3 speen
Veehandelaar noemde prijzen van 1375 de ha
christo
Iedereen mag zijn eigen verhaal hier ophangen. Ik kijk naar de prijs van droge mais waar de ccm prijs weer van wordt afgeleid. Gelukkig zit die op een mooi laag niveau. Dus ccm eruit en droge mais erin, en de varkenshouder draait extra saldo door de mais te verkopen als snijmais. Conclusie lijkt mij niet zo moeilijk.
+2
gezienus
[quote]@: Veehandelaar[/et
Zal ook eens wat noemen .2500 beter te duur dan ni te krijgen
Straks weer 40 cent ben je blij dat je het gekocht hébt
+1
George
Quote:
@3 speen: Veehandelaar noemde prijzen van 1375 de ha

Daarom is hij ook veehandelaar , hopelijk heeft hij meer verstand van prijzen voor vee.
George
Quote:
@3 speen: Veehandelaar noemde prijzen van 1375 de ha

De kermismeester had het gisteravond over maisprijzen van €2775 per ha.
+2
Farmer_
Hoe laat was dat.
George
@Farmer_
Vroeg in de avond , ergens rondt 21.00 denk ik.
+4
Farmer_
@George
En dan al zo ver heen 😄
+1
George
Quote:
@Farmer_: En dan al zo ver heen

Over het algemeen moet je voor maisprijzen ook niet bij veehandelaren of kermismeesters zijn. 😄
Farmer_
@George
Hier koopt de veehandelaar nu echt mais tussen de 1200-1500/ha, hier in de omgeving is mais genoeg, geen droogte hier.
Coen
@Farmer_ , en die biovergisters dan ? zijn die nog op de markt ?
Farmer_
@Coen
Hoorde dat die 1100/ha betalen hier, of dat echt zo is weet ik niet, maar veel zullen ze niet geven.
3 speen
Denk dat die 40 cent nog wel ver weg is ik zit in een echt doc gebied waar best veel mais staat heb wel een klein stukje gekocht 1425 de ha
3 speen
Dat heeft hij ook ni echt????
3 speen
Ben je naar Tilburg geweest
George
Nee naar Budel , maar volgens mij had hij ook meer verstand van de kermis dan van de mais. Hoewel hij wel 6 ha in Nederweert te koop had staan.
Erco
Voor die prijs blijft t zeker nog te koop staan ????????
BoerBart
@Erco
Oirschot 2300/ha vraagprijs voor goede mais.
Erco
@BoerBart
Das nog geen 2775 ????
meelezer10
@BoerBart
gehakseld in de kuil? Of inclusief mest afzet volgend jaar?
-1
George
@meelezer10
Dat staat er niet bij dus niks van dat beide.
Gewoon €2300 per ha voor goede mais , zo moeilijk is dat toch niet.
Of denk je dat ze voor die prijs hem deze winter ook nog voor de koeien komen brengen en de sleufsilo komen afdekken?
+1
meelezer10
@George
Er wordt hier zo veel met prijzen gegoocheld. wat moet je geloven? Ik denk dat de waarheid ergens tussen de 1500 en 2000 zal liggen.
DeBoerin
Quote:
@BoerBart: Oirschot 2300/ha vraagprijs voor goede mais.

Ben ik benieuwd wie die vraagprijs heeft en waar percelen liggen.
diezel
Quote:
@meelezer10: Of inclusief mest afzet volgend jaar?

Je wilt het beste "gewas" van 2016 er nu ook al bijkopen? 😄
+1
@BoerBart
Als je het niet vraagt , weet je zeker dat je het niet krijgt, 1500 is meer dan zat.
+1
de hoef
Quote:
@Gait oet klooster: 1500 is meer dan zat.

is bijna de pacht al
Druk
@de hoef
De markt doet dus ook hier zijn werk, de losse huurprijs voor de grond wordt dus nauwelijks vergoed.
+1
diezel
@Druk
Gelukkig is er met andere sectoren wel soepel zaken te doen! 😄
+1
George
Quote:
@diezel: Gelukkig is er met andere sectoren wel soepel zaken te doen!

Die zijn net als Veronica , die komen naar je toe deze zomer. 😄
DeBoerin
Quote:
@de hoef: is bijna de pacht al

volgens mij gaat er tegenwoordig op veel plaatsen ook melk het erf af die meer gekost heeft dan hij opbrengt.
Vele prikkers geven hier aan nagenoeg zelf voorzienend te zijn dus enige vraaguitval zal de prijs niet doen stijgen volgens mij.
Tel daarbij dat volgens diezelfde prikkers de financiele ruimte onder druk staat en dan kan de mindere vraag het mindere aanbod zomaar te niet doen.
3 speen
Goeie mais dan
+2
schoonboer
Ik vraag me wel eens af hoeveel mais de meesten hier kopen of verkopen.

Het halve jaar gaat het over een paar honderd euro meer of minder voor een hectare mais.
3 speen
Vraag Jij ook 2300 de ha george
George
Ik heb 10,6 ha mais, 1 perceel van ruim 9 ha en 1 perceel van 1,5 ha. Heb deze 2 maal beregend. Nergens geen houtwallen of bomen of vuile perceelsranden. Percelen staan vierkant vol en ja dan zou dat een mooie prijs zijn.
arjankok-
Op veeteelt .nl melden ze dat oogst 2a3 weken later lijkt t.o.v. 2014
demelkboer


"Tekort aan financiën bepalen voermarkt" aldus de boerderij......
+2
Frans1
Wat een flauwekulstelling,ik heb ook voer zat en evt paar ha mais voor de verkoop maar als de prijs me niet aanstaat gaat het hier toch echt bij mezelf tussen de muren(of erboven 😄 ) Dat is het voordeel als je niet HOEFT te verkopen
weurding
Haha, meestal willen boeren datgene beuren wat ze zelf niet geven willen 😉
George
Quote:
@Frans1: Dat is het voordeel als je niet HOEFT te verkopen

En ja er zijn er ook velen die wel MOETEN kopen omdat ze gewoon niet zelfvoorzienend zijn.

En met goede mais zijn er meerdere mogelijkheden , CCM , leveren als korrelmais , opslaan zowel als droge korrelmais of als snijmaïs, is allemaal geen probleem.
+1
Frans1
@weurding
Bliksem,dat wordt dus wat breder plastic 😄
matt
Quote:
@Frans1: Wat een flauwekulstelling

is geen flauwekul Frans,de lage melkprijzen zullen geprobeerd worden door te berekenen..

Even afwachten of dat lukt..
+2
Frans1
Quote:
@matt: de lage melkprijzen zullen geprobeerd worden door te berekenen

Dat snap ik,maar ik ga mijn mais niet weggeven omdat mijn concullega zijn portemonnee leeg heeft matt,die mais is volgend jaar ook nog wel goed.
DeBoerin
Quote:
@George: opslaan zowel als droge korrelmais of als snijmaïs, is allemaal geen probleem.

Maar vroeg of laat komt deze mais toch op de markt als jezelf weinig of geen vee hebt.
+1
crisis
Quote:
@DeBoerin: Maar vroeg of laat komt deze mais toch op de markt als jezelf weinig of geen vee hebt.

Kopers die financieel krap zitten stellen voeraankoop uit tot komend voorjaar en komen dus ook op de markt. Dan moeten zij kopen om de veestapel aan het vreten te houden. Grote vraag is of zij dat dan kunnen.
+1
de hoef
@weurding
praat je nu over de mestversprijder handel
weurding
@de hoef wil je dat nog handel noemen dan?
de hoef
@weurding
afpersen lijkt me ook niet het juiste woord
en liefdadigheid ook niet
matt
@de hoef
heb je haast mais rijp hoef,jij bent er toch altijd vroeg bij?
DeBoerin
@crisis
Maar iedereen die nu genoeg voorraad heeft hoeft in het voorjaar niet bij te kopen.
weurding
@de hoefhet laatste komt meer in beeld dit jaar ( net als de maisprijs dit jaar 😄 )
crisis
Quote:
@DeBoerin: iedereen die nu genoeg voorraad heeft hoeft in het voorjaar niet bij te kopen.

Die heeft over een paar weken een probleem: waar moet de nieuwe mais liggen.
de hoef
@matt
viel hier met de rijpheid nog tegen
minimaal nog twee weken
mlkvhoudr
Zo staat iedereen er weer anders in, als de prijs maar ver genoeg zakt dan wil ik best wat mais kopen om volgend jaar weer te verkopen.

Maar nog los van de melkprijs is de mais gewoon minder hier in de regio dan afgelopen jaar dus minder tonnen per ha. Dus zou ik kopers sowieso niet aanraden per ha net zo veel te betalen als vorig jaar.

Per ton kopen lijkt mij veel raadzamer.....
+2
demelkboer
Vorig jaar kocht iedereen wel een extra bundertje bij of twee. Nu denk iedereen een ieder.'als ik volgend jaar eind september haalt met de maïs vindt ik het wel goed'. Das het verschil tussen 45 cent of 25 cent !
+1
meelezer10
Dan probeer ik dit jaar alles nokie vol te rijden. Als we volgend jaar een dikke melkprijs hebben en iedereen wil mais hebben hoop ik te kunnen passen.
matt
Mijn idee,als die boeren hier in de buurt ook mais weg gaan geven
voor 1500 de ha.

zal ik ook eens wat bijkopen..
jg
1 oktober toeslagrechten uitbetaald.
crisis
Quote:
@jg: 1 oktober toeslagrechten uitbetaald.

Wie heeft je dat wijs gemaakt?
jg
Toezegging vanuit de EC als crisismaatregel.
diezel
Quote:
@jg: 1 oktober toeslagrechten uitbetaald

De laatsten hebben hun opgaven amper 2 maanden geleden aangeleverd.
Zou al een knap staaltje zijn als ze op de normale tijdstippen uitbetalen.
jg
Nood breekt wetten.
jg
Nood breekt wetten.
+1
diezel
Quote:
@jg: Nood breekt wetten

En wat als het echt crisis gaat worden?
Uitbetalen op de dag van insturen? 😄
+1
de hoef
@jg
gaan ze hem twee keer uitbetalen
+1
jg
@de hoef
Kan ik eindelijk een nieuwe muis betalen 😄
jg
1 oktober toeslagrechten uitbetaald.
tok achterhoek
Hier de eerste mais verkocht 1500/ha, wat ik zeker weet tenminste
+1
George
Quote:
@tok achterhoek: verkocht 1500/ha, wat ik zeker weet tenminste

En ik weet zeker dat ik hem dan niet verkoop. Dat weet ik dan weer zeker.
+1
dorpsrandhoeve
Ja ja, sjors, dat wist ik al.
3 speen
Ja hoor ook deze bedragen
demelkboer
Hier eerste maïs 1350 naar verluidt. Wel minder perceel. Verkoop wil nu denk ik snel handelen. Slechte percelen zijn aan het eind altijd slecht te verkopen
weurding
Net terug van ochtrup dld, volgens de akkerbouwer daar tussen de 1100 en 1350 euro /ha, leuker kunnen we het niet maken
+2
1000----1200 euro vind ik meer dan zat, voor HELE beste mais, en voor de wat mindere 800---850 euro. Zo ik heb voor dit jaar DE pries bepaald.
weurding
Betaal liever wat meer, leven en laten leven, een kind kan uitrekenen dat je geen mais verbouwen kan voor die prijs, maar ja, melken kan eigenlijk ook niet voor de prijs die we nu krijgen
matt
Maistelers moeten het mais maar weggeven,melkveehouders hebben het al moeilijk
Genoeg..
koetje 33
Je kan ook zeggen geen ha mais verkopen onder de 4000,- eur melkquotum kopen/lease of superheffing betalen is ook niet meer nodig, komt anders toch alleen maar teveel melk 😄 😄
+1
KuikenenKoe
Quote:
@matt: melkveehouders hebben het al moeilijk
Genoeg..

ik dacht meer aan een ontvangst vergoeding moet ik met mijn overtollige mest ook

maar voor uit ik ben de minste niet om de overschotten te verwerken doe ik dat wel weer voor niks
George
Quote:
@weurding: betaal liever wat meer, leven en laten leven, een kind kan uitrekenen dat je geen mais verbouwen kan voor die prijs, maar ja, melken kan eigenlijk ook niet voor de prijs die we nu krijgen

Dit is natuurlijk een wijze opmerking. Op heel veel plaatsen zijn heel grote nieuwe dure luxe stallen gebouwd waar veelal een verdubbeling van veestapel heeft plaatsgevonden of nog plaats zal moeten vinden en waar men gewoon afhankelijk is van ruwvoer en mestafzet. Maar op het moment na Bevrijdingsdag daalt de melkprijs en kunnen ze geen fatsoenlijke prijs voor de mais betalen. Wordt op langere termijn toch een beetje balen als je voer moet hebben en mest kwijt wilt. Mij maakt het overigens niks uit al verkoopt iedereen de mais voor €1000 - €1500 per ha en kan iedereen de mais daar voor kopen. Bij mij gaat hij dan in ieder geval gewoon door de combine.
meelezer10
@George
je zakt wel hard met de prijzen. 😃
George
@meelezer10
Ik heb helemaal nog geen vraagprijzen genoemd gewoon omdat je nog helemaal niks hoort. Ook bij hogere prijzen als bovenstaand topic gaat hij door de combine.
kuilhapper
@GeorgeJe maakt wel een nerveuze indruk, is maisverkoop je enige inkomstenbron?
christo
[@Georg
christo
@GeorgeHoeveel ga je dan netto overhouden per hectare? De kolf moet dan wel erg goed zijn.
George
@christo
Dat heb ik al zoveel jaren voor gerekend , daar begin ik niet meer aan. En pas alleen bij erg goede kolven heb je erg goede mais! Bovendien houdt je met dorsen het maisstro en daarmee organische stof op je land.
George
@kuilhapper
Ach wat is nerveus? Enige inkomstenbron? Nee slechts een onderdeeltje uit mijn inkomen. Maar hoe nerveus ben jij eigenlijk als intensieve veehouder? Valt er straks wel wat uit de kuil te happen? Is het melken van koeien je enige inkomstenbron?
kuilhapper
Zat kuil te happen..., melken is hier de corebusiness. Mais koop ik altijd pas als de eersten beginnen met hakselen in de regio... Denk dat verkopers meer vrees hebben over het geld beuren dan over de prijs... Verder maak ik mij niet zo druk, het komt zoals het komt, we zien het wel.
+1
diezel
Quote:
@kuilhapper: ... Denk dat verkopers meer vrees hebben over het geld beuren dan over de prijs...

Je zal het toch meemaken dat je eigenhandig deurwaarder moet gaan spelen! 😄
George
Quote:
@kuilhapper: Mais koop ik altijd pas als de eersten beginnen met hakselen in de regio... Denk dat verkopers meer vrees

Aha een gelukszoeker dus....
kuilhapper
Quote:
@diezel: Je zal het toch meemaken dat je eigenhandig deurwaarder moet gaan spelen!

Ja, en wat wou je dan gaan doen?
kuilhapper
Quote:
@George: Aha een gelukszoeker dus....
Wachten wordt altijd beloond...
George
Quote:
@kuilhapper: Wachten wordt altijd beloond...

Wachten tot je te laat bent...
+1
weurding
Quote:
@kuilhapper: Wachten wordt altijd beloond...

als je nog nieuw moet bouwen niet dus 😉
kuilhapper
Quote:
@George: Wachten tot je te laat bent...
Voor wat?
George
@kuilhapper
Dat de beste mais verkocht is,
+1
kuilhapper
Quote:
@George: Dat de beste mais verkocht is,
Iedere verkoper vindt dat hij beste mais heeft, niks aan de hand dus...
kuilhapper
@jg
boerenbusiness.nl/videos/marktflitsen/…

Kunnen jullie nu nog wel slapen vannacht?
+1
George
@kuilhapper
Ja goed jij ook?
Wat een flutargumenten , goed grasjaar , voorraden van vorig jaar , geen geld voor maisaankoop.
Feit is dat er dit jaar een kleiner areaal is gezaaid , dat er meer runderen zijn , en dat de opbrengsten lager zullen zijn. Al het andere is onzin.
meelezer10
Quote:
@George: geen geld voor maisaankoop.
Feit is dat er dit jaar een kleiner areaal is gezaaid , dat er meer runderen zijn , en dat de opbrengsten lager zullen zijn. Al het andere is onzin.

Ben blij dat jij denkt dat er WEL geld is voor maisaankoop. 😃
brabo
Quote:
@George: Al het andere is onzin.

alleen de argumenten opnoemen die jou bevallen en de rest is maar onzin?

tja.. dan kunnen we deze discussie wel gelijk stoppen....
George
Quote:
@brabo: alleen de argumenten opnoemen die jou bevallen en de rest is maar onzin?

Ik zie niks anders hier als het over fosfaatrechten gaat.

Mijn feiten blijven overeind , dat het areaal kleiner is en dat er meer runderen zijn en dat de opbrengsten lager zullen zijn.
George
Quote:
@meelezer10: Ben blij dat jij denkt dat er WEL geld is voor maisaankoop.

Is toch een wel heel erg trieste zaak als je niet eens genoeg verdiend om voer aan te kunnen kopen.
HFfan
@brabo
De meeste bedrijven die meer koeien zijn gaan melken verdienen zeker niet minder dan de afgelopen jaren, wel enkele uren meer werk per week.
weurding
@HFfan
per gewerkt uur wel minder dus 😉
George
@weurding
En ze zullen voer nodig hebben.
brabo
@George
in deze regio zitten er zat die vorig jaar zoveel ingeslagen hebben, dat ze nu niet op de markt komen
kuilhapper
Quote:
@George: Ja goed jij ook?

Nee, denk van niet... flink wat kalfkoeien en vooral veel vaarzen deze week.

Ik dacht al George vindt dit geen leuke film..., maar naar mijn idee wel vrij realistisch.

Komt bij dat de bulkwagens van de voerfabrieken flink wat ruwvoer weten te verdringen nu de af te leveren liters onbeperkt zijn.

Met aardappelvezels lopen ze nu al te leuren... Maar goed, we zien vanzelf wat het wordt...
George
Quote:
@brabo: in deze regio zitten er zat die vorig jaar zoveel ingeslagen hebben, dat ze nu niet op de markt komen

Dat kan , dan komen ze volgend jaar. 😄
George
Quote:
@kuilhapper: Komt bij dat de bulkwagens van de voerfabrieken flink wat ruwvoer weten te verdringen nu

Toe maar dat mag dus wel wat kosten!
kuilhapper
Quote:
@George: Toe maar dat mag dus wel wat kosten!

Dat is gewoon prijs/voerderwaarde verhouding en wat past binnen het aanwezige ruwvoer in het rantsoen.
loofarmer1
Ben gisteren bij een duitse loonwerker geweest en die zij dat de mais daar werd verkocht voor € 25,00 per ton op het land dus bij 50 ton €1250,00 per ha
koetje 33
Andersom klopt beter 50,- per ton en 25 ton per ha, meer dan 30 ton per ha heb je daar niet gauw 😄 😉
Twentsch Land
Voor 10 dg terug nog in Duitsland geweest, bij Ootmarsum de grens over en langs de grens bij Winterswijk weer Nederland binnen. Vrijwel geen mais beneden 50 ton/Ha gezien. Voor overig Duitsland weet ik het niet.
George
Quote:
@Twentsch Land: Vrijwel geen mais beneden 50 ton/Ha gezien.

Kun je dat tegenwoordig gewoon zien?
Twentsch Land
@George

???? ja dat kan, en een koe kan ik ook goed op gewicht schatten ???? naar mate je ouder wordt en altijd goed heb gekeken na wat je ziet en het vergelijkt met onderzoek of gewicht resultaten kun je het vrij goed inschatten.
George
@Twentsch Land
Op dit moment staat er meer mais van 50 ton dan over een maand. Gewoon om de simpele reden dat hij nu groener en natter is.
Maar gemiddeld genomen is de mais in Duitsland niet zo heel best dit jaar , naast een kleiner areaal heeft de droogte in vooral zuid en Oost Duitsland zijn sporen flink nagelaten.
+1
Twentsch Land
@George

Dat ga ik niet tegen spreken George, zoals ik al eerder aangaf weet ik het niet voor de rest van Duitsland .... Alleen dus van de aangegeven route in een eerdere reactie. Wel hoorde ik dat met richting oost en zuid Duitsland al volop wordt gehakseld.
meelezer10
Quote:
@George: Maar gemiddeld genomen is de mais in Duitsland niet zo heel best dit jaar , naast een kleiner areaal heeft de droogte in vooral zuid en Oost Duitsland zijn sporen flink nagelaten.

Hoe weet je dit george? Heb je dit met eigen ogen gezien of is het na apen wat er rond geschreeuwd wordt.

net zoiets als,
Hetis gemiddeld nat in Nederland. Dus bij jou is het ook nat George.
DeBoerin
@George
Kun jij obv internet de maisprijs beter bepalen dan @Twentse Land obv een rit door een deel van Duitsland ?
+1
pieta
@DeBoerin
Ja. Bij mais weet je het pas zeker als je er in gaat en gaat tellen aan kolven en de kolven ook nog weegt en de mais ongeveer rijp is. 😄
+1
George
Quote:
@DeBoerin: internet de maisprijs beter bepalen dan @Twentse

Ik bepaal geen prijs!
Maar om nu te zeggen dat als ik een stukje door Duitsland ga rijden dat er geen mais onder de 50 ton staat gaat er bij mij niet in. Hier in de omgeving staat meer mais onder dan boven de 50 ton!
+1
Twentsch Land
@George

Even goed lezen George, Ik heb gezegd dat de route die ik heb gereden vrijwel geen mais stond beneden de 50 ton/Ha en dat ik het voor de rest van Duitsland niet wist.

Jou reactie hier op was of je dat tegenwoordig kunt zien .... vind het wel grappig dat jij bij jou in de buurt kunt zien dat er meer mais onder de 50 ton/Ha zit dan boven de 50 ton/Ha ....
+1
matt
@Twentsch Land
Dat is niet zo moeilijk,bij George in de buurt is de mais bijna
allemaal verdroogd.
George
Quote:
@Twentsch Land: meer mais onder de 50 ton/Ha zit dan boven de 50 ton/Ha ....

Het is ook moeilijk te beoordelen als je langs komt gereden. Met de auto heb je vaak een slecht overzicht of de percelen wel mooi egaal vol staan. 50 ton heb je niet zomaar gemiddeld genomen.
En het is niet het makkelijkste maisjaar geweest. Ook volgens KWS niet.

oldhuus
Te weinig gras?? Hier heeft iedereen al genoeg, de rest geven ze bijna weg.
George
Quote:
@loofarmer1: 25,00 per ton op het land dus bij 50 ton €1250,00 per ha

Op naar Germany dan!
3 speen
Dan was ik nog te duur met 1425 de ha
tok achterhoek
Quote:
@3 speen: was ik nog te duur met 1425 de ha

tis leven en laten leven, lees ik hier ergens
zandboer
Omgeving Landhorst een perceel van 4.5 ha verkocht voor € 1800,- excl. btw Een ander perceel van 6.20 ha iets betere mais voor € 1900,- excl. btw
dorpsrandhoeve
Via via, en misschien ook nog wel via via via, heb ik dat ook gehoord.
3 speen
Denk wel dat dit prikkebord zeer betrouwbaar is????
HFfan
Als dat waar is zullen dat wel de mindere percelen zijn, zware mais ga je zo snel nog niet verkopen.
weurding
1 december weten we allemaal meer
HFfan
1 december is wel laat, wil jij dan wachten op enkele percelen waar maar 25 ton vanaf komt en met nog een extra rekening van de loonwerker op de deurmat van vastrijden in de blubber 😄
weurding
Nee joh, 1 december weten we precies wat er dit jaar betaald is 😄
crisis
Quote:
@weurding: 1 december weten we precies wat er dit jaar betaald is

Dus jij verwacht dat 1 december alles is betaald...
weurding
@crisissorry, ik reken bij mezelf af
HFfan
Of de loonwerker met jou 😄
weurding
@HFfan dan houdt hij geen klant over, ben vast een der laatsten ..... 😄
HFfan
Een puber wel 😄
950 euro gehoord 60 ton /ha
jg
En dan bedoel je ook nog 60 ton droge stof per hectare.......
jg
+1
Erco
Ik heb het nu ook gehoord van ene Gait... Maar geloof er niks van!
HFfan
Als je de mais ver moet halen zijn dat de haksel plus transportkosten al per ha
Aanbod genoeg , dus verder dalende prijzen.
+2
vette piet
Dream on Gait, 10% meer vee, 10% minder mais en hectare opbrengsten gras zijn ook minder dan vorig jaar, dus....
Laat me raden dikke piet, nog lagere prijzen ??? onder de duuzend ??
+1
vette piet
Gertie, misschien is slechte mais wel voor duuzend te koop, maar goede mais is gewoon 2 duuzend. Goede mais valt altijd mee met het hakselen, en is dus niet gauw te duur.
@vette pietdroom lekker verderderderder dikke piet en george !!!
HFfan
Dat kan je zo niet zeggen gait, hangt ook van verschillende factoren af, zit je in een streek waar weinig vee zit en veel verdroogde mais kan jou verhaal wel wat beter kloppen?
+2
jg
@Gait oet klooster
Ik heb een aantal hectares te koop, beste mais 20000 ton droge stof met 390 gr zetmeel per kilo droge stof. Voor maismeel betaal ik ca 190 euro per ton . Een hectare mais als CCM oogsten bespaart mij de aankoop van 12 ton maismeel, dus ca 2280 euro. De organische stof die achterblijft is 150 euro waard. Dorsen en malen kost 350 euro. Dus de waarde van een hectare beste mais is 2000 euro op stam. Hoeveel hectare's heb jij nodig ??
+2
matt
@jg
Krijg de indruk dat hij meer nodig heeft,dan dat hij kan betalen ja dat is vette pech dan..
+2
George
Quote:
@Gait oet klooster: vette piet droom lekker verderderderder dikke piet en george !!!

Kijk bij mensen die zo dom lullen kun je maar 1 conclusie trekken: Gewoon de combine erover.
koetje 33
@George
Ga op dit moment maar is stro en brok kopen, dan is 2000,- voor goede mais nog niet veel en nog een stuk meer werk ook.
demelkboer
He eindelijk hen ik hem de maïs prijs dit jaar. Dit jaar gaat ie voor precies twee keer de helft weg. Beter percelen waarschijnlijk rond 3 maal een derde. Heerlijk dat gespeculeerd...... Iedereen weer voor eigen parochie.
3 speen
Als je voer moet hebben dan ben je het gewoon nodig anders moet je eigenlijk maar een gedeelte vee ruimen en dat brengt ook veel op nu
weurding
21 ha zundert/ rucphen 1675 / ha excl, begin is er 😄
diezel
Quote:
@weurding: begin is e

In de duurste streek van Brabant? Dacht het niet! 😄
HFfan
Ja, een streek met veel boomteelt of tuinbouw.
Aanbod neemt toe, de vraag blijft achter, dus lagere prijzen.
HFfan
Dat is altijd dat de slechtste percelen in prijs wat zakken.
gaitoetklooster
Nog weinig handel , kreeg aangeboden 1750 /beste mais
jg
Pik in, tis bijna winter 😄
Coen
Loonwerker dacht hier 50 euro per ton, thuis gebracht maar zelf aanrijden regelen.
wij hebben genoeg ruwvoer voor de komende periode, dus geen belangstelling tot koop
Frans1
Gewoon wachten Gait,in november is er vast nog wel een dor perceeltje wat je voor weinig kunt kopen,kun je mooi pochen over de prijs 😃
+1
jan is hobbyboer
1800 voor goeie mais hiero.
weurding
40 euro per ton thuis werd me aangeboden, voor diegene die hier vraagtekens bij heeft, telefoonnummer is via pb geen probleem
HFfan
Is dan 24%ds??
George
Dan komt de mais kort bij je uit de buurt. Voor dit bedrag wordt hier handel gedaan met Fouragehandel. 40 Euro per ton ex BTW.
+1
weurding
Klopt, komt van de plaatselijke loonwerker, ds % (nog)niet bekend, kon met 14 dagen leveren, kijken hoe het er dan voor staat, wel het liefst in 1 keer met mijn eigen eraf
George
@weurding
Dan kan het inderdaad voor dat bedrag maar als er fouragehandel en transport tussen zit ligt de prijs meteen minstens €10 per ton hoger.
DeBoerin
Quote:
@George: Voor dit bedrag wordt hier handel gedaan

Wat mag hij volgens jou kosten bij 36% ds, in de kuil ?
jg
@DeBoerin
1,50 per % ds.
jg
Dinsdag de Global DT veiling die omhoog gaat door de lagere produktie in Nzld. Er worden nog steeds fors koeien geimporteerd in Nederland dus de voerbehoefte stijgt met de dag.
DeBoerin
Quote:
@jg: 1,50 per % ds.

Blij dat er hier genoeg aanbod is, -15-20%.
jg
@DeBoerin
Waar is hier??
George
@DeBoerin
Heb je al gekocht of nog steeds aan het afwachten?
DeBoerin
@George
41 ha gekocht 😄
jan is hobbyboer
Ik heb niet gekocht trouwens, groot deel van de koeien gaan droog rond kerstmis (februari/maart kalvend) en heb nog weidegras genoeg. Met deze melkprijs vind ik prijs te hoog om er nog wat aan over te houden (da's argument dat bij meeste boeren niet telt, maar vind ik toch wel belangrijk). Ze vreten maar hoofdzakelijk herfstgras en beetje mais uit balen. Doe week met een baal dus dat is te overzien.
George
Quote:
@jan is hobbyboer: melkprijs vind ik prijs te hoog om er nog wat aan over te houden

Wat is er toch mis in de landbouw? Mais is te duur bij deze melkprijs. De maistelers verdienen amper bij deze prijzen en voor de melkveehouders is het te duur. Het is gedaan met de boeren.
jan is hobbyboer
Quote:
@George: Het is gedaan met de boeren

😄

Het is te duur voor mij, extensief boertje met heel weinig voersnelheid (dus relatief veel verlies). Echte goeie boeren willen het nog makkelijk betalen natuurlijk, die denken dat het geen goeie mais is als het geen 2500 euro kost, dat lees ik hier de hele tijd.
+1
George
Quote:
@jan is hobbyboer: mais is als het geen 2500 euro kost, dat lees ik hier de hele tijd.

Ik lees hier weer andere dingen , ze kopen allemaal de beste mais voor de meest waanzinnige lage prijzen . En dan willen ze ook nog dat je ze van hun overtollige mest af helpt.
HFfan
Komt ook weer goed, zogauw de melkprijs weer omhoog gaat groeien de bomen weer tot aan de hemel.
weurding
@Georgezoal de meeste melkveehouders de melkprijs dit jaar tegenvalt zal dit ook met de maisprijs voor de teler een keer gebeuren
weurding
Quote:
@HFfan: bomen weer tot aan de hemel.

liever niet, heb een hekel aan snoeien en blad
Erco
@George
Je vergeet wat.... Ook allemaal 60-70 ton per ha 😉
dorpsrandhoeve
Zo is het george, en dat is ook meteen het probleem. Niemand verdient iets, maar ik zie wel iedereen met een dikke auto rijden.

Zeg het maar, maar ik weet het niet.
weurding
Quote:
@dorpsrandhoeve: dikke auto

waarschijnlijk betaald in een goed jaar 😄
HFfan
@weurding
Toen met dat melkquotum hebben de meeste maar weinig goede jaren over gehad om zo'n dure auto te kopen 😄
Coen
@HFfan , de laatste 5 melkjaren waren toch zeer goed te noemen door o.a. goede melkprijzen, (een paar) groeizame jaren en steeds lagere leningrente.

niet voor niets waren de quotumkosten in deze jaren sky-high, gingen de grondprijzen sky-high en overal werden gedateerde veestallen vervangen, dit was allemaal mogelijk vanwege die goede rendementen.

dat een (groot) aantal melkveehouders zich in deze jaren ook vergaloppeerd hebben door op de rotonde de verkeerde afslag te nemen (de doodlopende weg) en veel te grote stallen hebben gebouwd gebaseerd op intensieve melkveehouderij (volledige voeraankoop en mestverwerking) is ook een gevolg 😞
die collega's hebben nu een enorme afhankelijkheid gecreëerd van de complete agribusiness 😞
weurding
@HFfan wel een dure trekker toch? 😉 maar houdt dus volgens jou in dat nu het quotum weg is elke melkveehouder een sprint naar de benz dealer trekt ?
jan is hobbyboer
Quote:
@weurding: een sprint naar de benz dealer trekt

Waarom zou iemand een benz willen, roestbakken !!
+1
weurding
@jan is hobbyboer maar wel duur 😃
meelezer10
Quote:
@weurding: dikke auto
waarschijnlijk betaald in een goed jaar

Dus jij hebt dit jaar ook een goed jaar. brengen die mies karren zo veel op 😃
+1
weurding
@meelezer10 aan stront en de verwerking ervan wordt dik verdiend 😉
HFfan
Aan melkquotum is door de handel dik verdiend, maar je wist ook totaal niet waar al dat melkgeld naar toe moest 😄
+1
diezel
Quote:
@HFfan: waar al dat melkgeld naar toe moest

Het was zelfs zo'n luxe-probleem dat de schuld/liter Ned. melk in twee decennia zowat driemaal over de kop ging! 😞
weurding
Volgens mij snap jij mijn opmerking hierboven op meelezer echt niet hè 😃
jan is hobbyboer
Kleine update, mais die me maand geleden nog voor 2000 euro per ha is aangeboden, nu voor 1700. Er schuift dus nog wel wat. Sorry George.
HFfan
Dan moet je nog wel iemand met goede mais kunnen vinden voor zo'n lage prijs.
demelkboer
Hier de oude mais voor 42,50 in de silo zelf aanrijden. + 7 euro per vracht voor het wegen

Das wat ander dan de 65 euro van vorig jaar.
koetje 33
Waar, van de buurman? en vem/ds??
George
Quote:
@demelkboer: Hier de oude mais voor 42,50 in de silo zelf aanrijden. + 7 euro per vracht voor het wegen

Das wat ander dan de 65 euro van vorig jaar.

Die prijs kan alleen als de mais van dichtbij komt! Anders is het gegarandeerd een leugen. Fourage handel heeft hier in omgeving mais gekocht voor €40 per ton Ex BTW.
oldhuus
Hier word maïs geladen voor 46-50 euro door de verkoper, goede maïs 980vem.
Coen
Oldhuus, thuis afgeleverd en aangeredenn in de bult ?
buorman
@Coen
geladen door verkoper, dus transport en inkuilen voor eigen rekening?
+1
oldhuus
@Coen
Ja dat zal mij een biet wezen wat ze er mee doen, ik gooi alleen de auto vol. Voerleverancier regelt papierwerk.
demelkboer
Via de loonwerker 7km van het erf. Ds 34 vem 981 zetmeel 365. Kortom een gewoon boeren maïsje. Moet ook zeggen ik vind zelf ook een spotprijs.
gaitoetklooster
Bijna 300 reacties !!! Wie heeft het vaakst gereageerd ???
+1
de hoef
Vroeger was dat zonder twijfel george
maar nu denk ik dat ie geen mais te verkopen heeft ,
of zit ie lekker in zijn hot tub
+2
meelezer10
Toch 43 reactie van die deutz met licht op.
+1
weurding
@meelezer10hahaha, jij bent druk bezig geweest 😃
meelezer10
@weurding
jaja en 24 keer die ander deutz. zag ook nog een paar keer een inter, case en newholland voorbij komen
weurding
@meelezer10die deutzen, die blijven rijden hè
jan w
Hoorde vanmorgen een maisprijs van 1500 euro per ha. Daarna de loonwerker gebeld, en die wist het ook nog niet. Hij ging nog voor een prijs van goede mais voor 17 a 1800 euro per ha.
weurding
Zo ik begrijp zit er veel verschil in waar je woont, kameraad van in ochtrup dld heeft nu verkocht voor 1350/ha, echt goede mais
diezel
Hier heeft een grote ontvanger van CCM de 2015-prijs 25% verhoogd t.o.v vorig jaar.
HFfan
@weurding
Is maar net hoe of wat, hier in de buurt staat ook een perceel mooie mais op een laag stuk land, wat later gezaaid en nog erg groen. Hoor vandaag dat de tarwe en soja-prijzen alweer volop in de plus zitten.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
285
DEELNEMERS
54
WEERGAVES
29